Skip to main content

1 Kapsul Coq10 Shaklee Untuk Peledak Badan Bertenaga ?

Gaya Hidup dan Tekanan
Dalam gaya hidup yang sangat tekanan sekarang, kita memerlukan semakin banyak tenaga setiap hari. Tekanan memerlukan banyak tenaga anda dan pendedahan yang berpanjangan kepada tekanan boleh membawa kepada masalah kesihatan.

Oleh itu, pastikan anda menggunakan penggalak tenaga yang selamat dan sihat. Terdapat pelbagai makanan tambahan yang selamat yang boleh memberi anda tenaga yang anda perlukan untuk melaksanakan tugas-tugas anda dan aktiviti harian dan salah satunya adalah Koenzim Q10.

Mitokondria
Apa yang anda perlu faham pertama adalah bahawa CoQ10 adalah bahan yang berlaku secara semula jadi di dalam badan anda, khususnya dalam sel-sel mitokondria.

Mitokondria dianggap loji kuasa sel-sel ' kerana mereka adalah bertanggungjawab untuk pengeluaran tenaga yang sistem dalam badan anda perlu untuk berfungsi dengan betul. Mitokondria memerlukan jumlah yang mencukupi bahan bagi membolehkan mereka untuk menghasilkan tahap tenaga optimum. Malah, ketiadaan bahan dalam pengeluaran tenaga tidak boleh diganti oleh mana-mana bahan lain.

Oleh itu, jika anda mempunyai tahap CoQ10 yang tidak mencukupi, badan anda tidak dapat menghasilkan tenaga pada kadar yang optimum dan ini mempunyai implikasi kesihatan.

Apabila badan anda tidak mempunyai tenaga yang mencukupi, risiko penyakit menjadi lebih tinggi . Ini adalah kerana organ-organ penting dalam badan, seperti jantung , buah pinggang dan hati, memerlukan jumlah tenaga yang tinggi bagi mereka untuk melaksanakan tugas mereka dengan betul. Juga, kekurangan CoQ10  boleh meningkatkan tahap radikal bebas dalam badan yang mempercepatkan proses penuaan sistem dalam badan.

Selain itu, semakin tinggi tekanan, semakin tinggi jumlah tenaga yang diperlukan. Ini boleh membawa kepada kekurangan bahan, seperti yang dinyatakan dan mengakibatkan masalah kesihatan. Oleh itu, jika anda sentiasa terdedah kepada tekanan, anda boleh banyak mendapat manfaat daripada mengambil CoQ10 sebagai diet tambahan . Semakin tinggi tahap bahan yang anda ada, tenaga yang lebih anda perlu membakar .

Dapatkan CoQ10 Shaklee hanya dari pengedar bebas Shaklee DI, sms / WA 0137699171 @ www.kedaivitamin.com.my 
Mengandungi gabungan semulajadi 28mg CoQ10 ditambah dengan Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau dalam kapsul bioavailable dari minyak kacang soya untuk penyerapan badan yang lebih baik.
Sangat baik untuk:

  • Menggalakkan dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL
  • Meningkatkan peredaran darah
  • Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 dalam darah

Comments

Popular posts from this blog

Cara Bersihkan Sterika Yang Melekat (Kaedah Masker Ubat Gigi)

Selalunya kes sterika melekat atas baju dan merosakkan baju memang selalu jadi kan...nak pulak masa tu dah lambat nak pergi jumpa client / meeting.  Ok macam mana nak bersihkan sterika yang jadi macam ni... Sebelum ni saya dah guna hampir semua tips dalam Mr Google tentang cara bersihkan sterika. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Sebelum tu nak cakap masa ni saya ada sekeping jer gambar sterika yang pernah saya tolong bersihkan. Sebab bila dah melekat selalunya kita panic dan geram kannnn. Tengah kejar masa memang tak dan nak ambik gambar...ni pun gambar sterika yang dah pun selesai dicucikan. Lepas happy dah bersih. Jimat tak payah beli sterika baru.. Antara sterika yang pernah saya bersihkan...sterika di rumah mak saya dan sterika di rumah mertua saya. Kesian mereka...nak iron baju rasa berbonggol sebab ketebalan yang melekat tu amatlah tebal sekali yer...sorry jugak gambar memang takde...sebab saya masa tu dah naik "syeh" tak boleh sa

Hati Berlemak ? Punca & Cara Mengatasinya

PUNCA KEROSAKAN HATI AKIBAT PENYAKIT HATI BERLEMAK (NAFLD) Masalah hati berlemak mungkin agak asing kita dengar, tetapi ianya telah menjadi sangat biasa dalam masyarakat zaman moden sekarang. Selalunya masalah ini dikaitkan dengan pengambilan arak atau minuman beralkohol secara berlebihan. Kajian sains menunjukkan, sekarang ini masalah yang lebih kerap berlaku adalah masalah hati berlemak yang tidak berkaitan dengan pengambilan alkohol atau dipanggil Non-Alcoholic Fatty Liver Disease (NAFLD). Ianya bukan berpunca daripada pengambilan lemak yang tinggi atau pengambilan makanan berkolesterol yang tinggi tetapi kajian menunjukkan ianya berpunca daripada pengambilan karbohidrat atau secara khususnya gula fruktosa yang tinggi. Masalah hati berlemak selalunya berkaitan dengan masalah obesiti. Seseorang yang mempunyai masalah hati berlemak selalunya mempunyai paras kolesterol tinggi dan juga paras asid urik yang tinggi. Ia adalah sebahagian daripada sindrom metabolik dan selalunya s