Skip to main content

1 Tablet Ajaib Untuk Menghapuskan Bau Mulut Sepanjang 30 Hari Berpuasa

Di bulan Ramadhan yang mulia ini, memang kita banyak memerlukan tenaga untuk kekal cergas aktif untuk menjalankan pekerjaan kita seharian dan juga melakukan ibadah sunat seperti solat terawih selepas selesai berbuka puasa. Alhamdulillah jika dapat bangun malam. Para ibu pula memang sibuk memasak juadah untuk berbuka dan bersahur. Ibu yang bekerja kebiasaannya mungkin ke pasar ramadhan sahaja. Masak mana yang perlu untuk sahur. Dah terpaksa begini, caranya pilih peniaga yang menjaga kebersihan, paling penting gunakan “mata hati” untuk melihat. Dengan berpuasa kita lebih mudah hampir dengan Pencipta, lebih mudah kita dapat ilham dariNYA.

7 hari pertama berpuasa badan sedang berusaha membuang toksin yang melekat dalam usus kita.  Organ hati, usus, perut, buah pinggang berusaha keras membuang segala kekotoran.  Sudah tentu kita merasa sedikit “kekeringan” kerana semua proses ini memerlukan air yang cukup di dalam badan untuk “flush”. Salah satu penunjuknya kita merasa tekak merasa kering dan adanya tompokan putih atau “white spot” yang melekat atas lidah seakan-akan filem nipis. Ini adalah sel-sel yang mati dan kesan aktiviti bakteria yang berlaku. Kekurangan air dalam badan dan serangan yis bakteria boleh menyebabkan “white spot” berlaku. White spot @ jangkitan lidah (glossitis) ini akan menyebabkan mulut berbau.
 

Salah satu cara mengatasi masalah ini adalah dengan memberus lidah dan menjaga kebersihan mulut. Namun ia boleh diatasi dengan mengambil air 3L/sehari untuk mengurangkan dehidrasi. Mulakan minum air kosong seawal berbuka puasa. Jika boleh bawa sebotol air 1.5 L sewaktu berterawih. Cara paling efektif untuk membuang white spot ini adalah dengan mengambil 1 tablet B-Complex yang 100% semulajadi dan minum air 3L/sehari. Ini kerana B-Complex Shaklee tidak diekstrak daripada beer yeast yang boleh member kesan “white spot”. Malah 1 tablet B-Complex mengandungi asid folic yang bersifat “bioavailability” untuk penyerapan yang tinggi oleh badan. Berbanding dengan jenama di pasaran yang 99% asid folic nya adalah daripada sumber sintetik. Khas untuk ibu hamil yang berpuasa amalkan 1 tablet B-Complex Shaklee untuk menambah darah, menghilangkan tekanan dan mengurangkan keletihan dan kelesuan.

Untuk membuat pesanan, sms/WA Ms Di 0137699171 dan  email ke kedaivitamin@gmail.com @ lawati www.kedaivitamin.com.my untuk makluman lanjut.

Pengedar Bebas Shaklee

Comments

Popular posts from this blog

Cara Bersihkan Sterika Yang Melekat (Kaedah Masker Ubat Gigi)

Selalunya kes sterika melekat atas baju dan merosakkan baju memang selalu jadi kan...nak pulak masa tu dah lambat nak pergi jumpa client / meeting.  Ok macam mana nak bersihkan sterika yang jadi macam ni... Sebelum ni saya dah guna hampir semua tips dalam Mr Google tentang cara bersihkan sterika. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Sebelum tu nak cakap masa ni saya ada sekeping jer gambar sterika yang pernah saya tolong bersihkan. Sebab bila dah melekat selalunya kita panic dan geram kannnn. Tengah kejar masa memang tak dan nak ambik gambar...ni pun gambar sterika yang dah pun selesai dicucikan. Lepas happy dah bersih. Jimat tak payah beli sterika baru.. Antara sterika yang pernah saya bersihkan...sterika di rumah mak saya dan sterika di rumah mertua saya. Kesian mereka...nak iron baju rasa berbonggol sebab ketebalan yang melekat tu amatlah tebal sekali yer...sorry jugak gambar memang takde...sebab saya masa tu dah naik "syeh" tak boleh sa

Kaitan Sains, Aura, Warna, Makanan dan Rawatan untuk Manfaat Kesihatan

Salam Ramadhan Kareem, Saya ingin berkongsi tentang tenaga. Ya, semua makluk yang Allah jadikan mempunyai tenaga tertentu. Seperti yang diketahui, tenaga tidak boleh dimusnahkan tetapi boleh dipindahkan dari medium kepada medium yang berlainan. Kita ambil contoh makanan. Makanan yang Allah jadikan sangat mengkagumkan. Ada warna tertentu yang mewakili tenaganya, Masya Allah. Membawa kita kepada mengenali kandungan makanan dan khasiat yang boleh kita dapati daripada tenaga itu. Kenapa kita perlukan tenaga ? Ini sebabnya ; untuk bergerak, pertumbuhan dan memperbaiki sel tubuh, ketika tidur dan rehat, membawa makanan dalam darah dan banyak lagi.  Ada beberapa alat yang boleh digunakan untuk mengukur tenaga dalaman tersebut. Contohnya bagi mengukur tenaga di dalam daun, alat spektrometer digunakan. Ia dapat mengukur daripada 350nm sehingga 1100nm atau 2500nm bergantung kepada alat itu sendiri. Contohnya tenaga daripada biokimia daun (diwakili warna pigmen) akan terlihat seperti