Skip to main content

BEZA SEMBELIT & KEWAJIBAN CUCI USUS

Sembelit dan Cuci Usus adalah 2 perkara yang sentiasa berkait.

Setiap hari kita makan 3-4 kali dalam sehari. Bermula dari awal pagi sehinggalah ke tengah malam. Ada yang masih makan sangat lewat. Ini semua lama-kelamaan menggangu fisiologi tubuh manusia.

Kaedah yang wajib kita ikut adalah dengan mengambil serat, fiber dan khasiat yang disukai usus bagi memastikan usus dapat lancar membuang segala bahan buangan dari badan dan bersih supaya dapat menyerap zat-zat makanan baik dari pemakanan kita.

Tidak semestinya biila kita tak sembelit , kita dikatakan sihat.

Tahukah kita, penyakit tidak berjangkit seperti darah tinggi, kencing manis, gout, sakit jantung, sakit sendi bermula dengan usus yang kotor. Seperti yang Nabi Muhammad pesan kepada kita bahawa perut itu rumah segala penyakit.

Hasil kajian juga menunjukkan 80% penyakit tadi memang bermula dari usus dan perut yang kotor dan tidak dibersihkan selepas 24 jam dan najis di dalamnya makin berlonggok dan bertimbun.

Jom rawat dan cuci usus. Bebaskan diri dari sembelit, buasir berdarah, susah buang air besar, jerawat dan gatal-gatal di badan dan penyakit tidak berjangkit yang lain hanya dengan Produk - Green Fit atau lebih dikenali sebagai Produk-G.

Green-Fit minuman herbal yang berfungsi untuk melancarkan proses pencernaan makanan dan berupaaya membersihkan salurran pencernaan

Kelebihan Avail GreenFit
  • Meningkatkan fungsi system pencernaan
  • Meningkatkan tahap metabolisme tubuh
  • Melembutkan kotoran, mendorong pergerakan usus
  • Membantu pertumbuhan bakteri baik dalam usus
  • Mencegah pembentukan ulser dan membantu menyembuhkan ulser serta radang pada saluran gastro−usus
  • Mencegah sembelit dan membantu merawat masalah sembelit serta wasir
  • Mengatasi kelebihan berat badan
  • Mencegah masalah obesitas
  • Mengurangi resiko kanker usus besar dan payudara
  • Mengatur kadar kolestrol dan gula dalam darah
  • Sebagai anti−oksidan, mempercantik kulit dan membuat awet muda
Keistimewaan Avail GrrenFit
  • Cara mudah dan sehat untuk membersihkan saluran usus
  • Dengan rasa nikmat
  • Tidak menyebabkan sakit perut berlebihan
  • Tidak menyebabkan diare
  • Tidak mengandung perasa, pewarna, bahan pengawet dan gula tambahan
  • Tidak mengandung bahan pencahar
  • Tidak mengandung kandungan GMO (Genetically Modified Organism)
Cara penggunaan :
Campurkan satu bungkus Avail Green Fit ke dalam 250ml air dan shake hingga merata. Disarankan untuk minum 3 jam setelah makan malam atau sebelum tidur.


Comments

Popular posts from this blog

Cara Bersihkan Sterika Yang Melekat (Kaedah Masker Ubat Gigi)

Selalunya kes sterika melekat atas baju dan merosakkan baju memang selalu jadi kan...nak pulak masa tu dah lambat nak pergi jumpa client / meeting. 
Ok macam mana nak bersihkan sterika yang jadi macam ni...
Sebelum ni saya dah guna hampir semua tips dalam Mr Google tentang cara bersihkan sterika. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri.
Sebelum tu nak cakap masa ni saya ada sekeping jer gambar sterika yang pernah saya tolong bersihkan. Sebab bila dah melekat selalunya kita panic dan geram kannnn. Tengah kejar masa memang tak dan nak ambik gambar...ni pun gambar sterika yang dah pun selesai dicucikan. Lepas happy dah bersih. Jimat tak payah beli sterika baru..
Antara sterika yang pernah saya bersihkan...sterika di rumah mak saya dan sterika di rumah mertua saya. Kesian mereka...nak iron baju rasa berbonggol sebab ketebalan yang melekat tu amatlah tebal sekali yer...sorry jugak gambar memang takde...sebab saya masa tu dah naik "syeh" tak boleh sabar nak gosok dah.
O…

Hati Berlemak ? Punca & Cara Mengatasinya

PUNCA KEROSAKAN HATI AKIBAT PENYAKIT HATI BERLEMAK (NAFLD)
Masalah hati berlemak mungkin agak asing kita dengar, tetapi ianya telah menjadi sangat biasa dalam masyarakat zaman moden sekarang. Selalunya masalah ini dikaitkan dengan pengambilan arak atau minuman beralkohol secara berlebihan. Kajian sains menunjukkan, sekarang ini masalah yang lebih kerap berlaku adalah masalah hati berlemak yang tidak berkaitan dengan pengambilan alkohol atau dipanggil Non-Alcoholic Fatty Liver Disease (NAFLD). Ianya bukan berpunca daripada pengambilan lemak yang tinggi atau pengambilan makanan berkolesterol yang tinggi tetapi kajian menunjukkan ianya berpunca daripada pengambilan karbohidrat atau secara khususnya gula fruktosa yang tinggi.

Masalah hati berlemak selalunya berkaitan dengan masalah obesiti. Seseorang yang mempunyai masalah hati berlemak selalunya mempunyai paras kolesterol tinggi dan juga paras asid urik yang tinggi. Ia adalah sebahagian daripada sindrom metabolik dan selalunya seseorang…