Skip to main content

Langsing dengan 10 Tips Ringkas

10 TIPS LANGSING DENGAN MUDAH
Anda pasti inginkan bentuk badan yang memikat, pinggang yang ramping, ikuti 10 tips berikut:
10 TIPS LANGSING DENGAN MUDAH. ANDA PASTI TERUJA MENGETAHUINYA.
1) Amalkan snek di antara waktu makan.
snack-three-o-clock
Makan pada jam 3-4 petang
“Anda harus makan makanan ringan yang mengandungi protein pada jam 03:00-4:00 petang. Ambil snek berprotein, sekeping keju rendah lemak , atau badam dengan epal organik .  Pastikan anda tidak meninggalkan snek ini. Ia penting untuk meningkatkan metabolisme dan seimbangkan gula dalam darah. Semakin rendah kadar gula di dalam darah, semakin rendah kadar insulin di dalam badan dan mengakibatkan badan menyimpan lemak di bahagian tengah (perut-belly fat) anda. Makan setiap tiga hingga empat jam akan mengekalkan gula dalam darah anda,  tetapi ramai orang cenderung untuk makan lima atau enam jam antara makan tengah hari dan makan malam tanpa makan apa-apa pertengahan waktu tersebut. "
-Natasha Turner, doktor Naturopathic, pengarang The Hormone Diet
2) Senaman pertukaran bola
Lakukan senaman ini 3 kali seminggu.
Baring dan luruskan kaki dengan tangan di kepala anda. Mulakan dengan meletakkan bola di bahagian atas kepala. Ambil bola dengan tangan dan ambil bola tadi dengan menggunakan kaki iaitu bawakan kaki ke dada dan peluk bola dengan rapatkan kedua-dua buku lali. Luruskan kaki dan bawa kembali ke atas dan ambil dengan tangan dengan mengangkat sedikit kepala, dada ke hadapan. Ulang pertukaran bola dari kaki ke tangan sebanyak 10-12 kali. Lihat contoh di video tersebut.
Lihat video
3) Gula sifar
Ambil makanan yang rendah gula atau gula sifar. Ia memelihara kadar insulin yang rendah dan mengekalkan tahap glucagon yang tinggi. Glucagon ialah sejenis hormon yang bertindak mempertahan perut rata. Apabila insulin rendah, Glucagon akan dirembeskan untuk memecahkan lemak.
4) Kunyah
Kunyahan yang lama ialah tips mengelakkan kembung. Kunyah makanan sehingga seperti sos epal di dalam mulut anda . Penghadaman bermula di dalam mulut , dan tanpa mengunyah dengan betul , makanan tidak dicerna dengan baik . Lebih baik penghadaman bermakna kurang gas dan kembung . Perut tidak kembung, secara automatik akan kelihatan kempis.
5) Jaga pemakanan, Senaman Kardio, Bina otot, Senaman abdomen
Pertama, anda mestilah mengawal pemakanan dan kira jumlah kalori setiap hari. Kalori masuk mestilah lebih rendah daripada kalori keluar. Kedua, lakukan senaman kardio iaitu senaman khas untuk seluruh badan. Yang ketiga ialah bina otot dan akhir sekali senaman khas bahagian abdomen. Apabila anda lakukan keempat-empat langkah ini, anda akan kehilangan 1-2 paun seminggu. Ambil masa 30-60 minit sehari untuk menyediakan makanan berkhasiat. Luangkan 20 minit sehari tiga hingga lima kali seminggu melakukan kardio . Luangkan 15 minit sehari tiga kali seminggu latihan kekuatan . Akhir sekali , menghabiskan 5 minit sehari tiga kali seminggu melakukan senaman abdomen.
6) Bertukar kepada garam semulajadi
Garam semulajadi seperti garam bukit mengandungi Sodium yang rendah. Sodium yang tinggi akan meningkatkan perut kembung. Kurangkan penggunaan kicap di dalam makanan kerana ia mengandungi Sodium yang tinggi.
Anda mungkin boleh bertukar kepada garam bukit Halagel.
7) Saiz hidangan
Ambil bijirin penuh dan amalkan lemak Mono tidak tepu seperti minyak zaitun setiap hari. Orang yang makan bijirin penuh akan kehilangan lemak perut lebih mudah dan perut akan lebih mudah langsing
8) Bergembiralah
Kemurungan seringkali dikaitkan dengan lemak di bahagian perut. Ambil masa anda dan nikmati setiap detik dengan rasa bersyukur dan sentiasa ceria. Jika anda stress atau down, segeralah berjumpa dengan doktor anda.
9) Ambil minuman Protein
Menurut kajian The Journal of Nutrition, individu yang  mengamalkan minuman Protein dalam diet harian mampu menurunkan berat badan dan mengurangkan inci perut.
10) Minum air kosong cukup
Air kosong meningkatkan kadar metabolisme badan. Mengambil air yang cukup membantu badan membakar lebih kalori. Bukan sahaja anda lebih mudah menurunkan berat badan, malah mendapati pinggang lebih ramping.
----------------------------
Review produk
ESP merupakan minuman protein yang bebas Laktosa, tiada pemanis tiruan, dan rendah lemak.
ESP mengandungi Glisemik Indeks yang rendah.
Tindak balas glisemik menerangkan kesan makanan terhadap gula dalam darah.
Pengambilan karbohidrat menyebabkan gula dalam darah meningkat mendadak dan akhirnya menjunam. Anda akan berasa lebih cepat lapar, letih dan pemarah selepas itu. Pengambilan karbohidrat yang tinggi tidak membantu anda untuk mendapatkan bentuk badan menawan malah menambahkan lagi lemak sedia ada.
Walau bagaimanapun , apabila kajian ke atas individu yang mengambil 1 hidangan ESP iaitu 110 kalori, perbezaan keputusan yang amat ketara . Gula darah tidak meningkat mendadak , juga tidak menjunam. Malah, ia kekal dan kesannya berpanjangan sehingga berjam-jam. Keseimbangan semulajadi berlaku dan keseimbangan metabolik terhasil. Anda lebih mudah mendapat bentuk badan idaman tanpa skip snek antara waktu makan.
DAPATKAN ESP ANDA SEKARANG!!!
BELI 6 PERCUMA 1
ATAU
BELI 2 DISKAUN 5%
Hubungi Di 0137699171
info kredit to Mama Shaklee (Mama Ummuainan)

Comments

Popular posts from this blog

Cara Bersihkan Sterika Yang Melekat (Kaedah Masker Ubat Gigi)

Selalunya kes sterika melekat atas baju dan merosakkan baju memang selalu jadi kan...nak pulak masa tu dah lambat nak pergi jumpa client / meeting.  Ok macam mana nak bersihkan sterika yang jadi macam ni... Sebelum ni saya dah guna hampir semua tips dalam Mr Google tentang cara bersihkan sterika. Masing-masing ada kelebihan dan kekurangan sendiri. Sebelum tu nak cakap masa ni saya ada sekeping jer gambar sterika yang pernah saya tolong bersihkan. Sebab bila dah melekat selalunya kita panic dan geram kannnn. Tengah kejar masa memang tak dan nak ambik gambar...ni pun gambar sterika yang dah pun selesai dicucikan. Lepas happy dah bersih. Jimat tak payah beli sterika baru.. Antara sterika yang pernah saya bersihkan...sterika di rumah mak saya dan sterika di rumah mertua saya. Kesian mereka...nak iron baju rasa berbonggol sebab ketebalan yang melekat tu amatlah tebal sekali yer...sorry jugak gambar memang takde...sebab saya masa tu dah naik "syeh" tak boleh sa

9 Makanan Elak Sembelit

JANGAN TRY MANA-MANA PRODUK SEMBELIT SEBELUM ANDA BACA "9 JENIS MAKANAN ELAK SEMBELIT" YG 3X LEBIH BERKESAN SETTLEKAN SEMBELIT & KECUTKAN BUWASER  Kajian dari pakar mengatakan, LEBIH 5 juta rakyat Malaysia menghadapi masalah berkaitan penghadaman iaitu rasa senak di perut, kembung, meneran ketika membuang air besar, sembelit dan akhirnya terjadi buwaser.  Masalah sembelit berpunca dari gaya hidup dan cara pemakanan rakyat Malaysia yang kurang mengambil serat atau fiber dalam diet seharian mereka. Mereka yang tidak alami sembelit mengeluarkan 75% najis yang lembut dan tanpa perlu meneran. Seseorang individu mengalami masalah sembelit jika 40% daripada najis yang dikeluarkan keras. Buwaser mudah terjadi apabila masalah sembelit dialami bertahun-tahun. Adakalanya proses membuang air besar disertai dengan darah kerana luka di kawasan rektum yang menyebabkan rasa yang amat sakit ketika membuang air besar. Jangan dibiarkan, ada kes yang berlaku mendapati ia merupakan tan